We zitten weer volledig in de tweede ronde van het Coronavirus. Bij veel bedrijven zou het personeel weer langzaam naar het kantoor komen, maar ja, het virus bracht weer roet in het eten.
Ben je wel eens op bezoek geweest bij je thuiswerkers? Even met een gebakje/kleine attentie op de koffie en vragen hoe het gaat en waar ze tegen aan lopen. Er zijn werknemers met een eigen kamer, terwijl de andere aan de keukentafel moeten zitten.
Door de moeite te nemen om als directeur/manager langs te gaan en even een luisterend oor te bieden kunnen mensen er weer tegen. Met de positieve verhalen en de valkuilen kunnen zaken in kaart gebracht worden. Waar mogelijk kan hierop actie op genomen worden en wat goed gaat kan voor de toekomst behouden blijven.
6 Tips
- Maak een lijstje met vragen van onderwerpen. Deze heb je nodig om zaken in kaart te kunnen brengen.
- Kom met een attentie, dit is een goede reden om even langs te komen, zonder dat dit als een soort van controle overkomt.
- Luister goed, wees belangstellend en begin niet direct met je vragenlijstje. Deze moet op een natuurlijke ongedwongen manier gaan.
- Plan een tijdsbestek. Een bezoek kost 45-60 minuten.
- Kom terug op de feedback die gegeven is.
- Als dit niet mogelijk of haalbaar is, huur een extern expert in.
Geen tijd of mogelijkheden om bij je personeel langs te gaan en alles in kaart te brengen: www.helderintalent.nl
/f.eu1.jwwb.nl%2Fpublic%2Fq%2Ff%2Fo%2Ftemp-gvbvplkaidcfpkvedpam%2Fsovkgc%2FHoegaathetmetjethuiswerkers.png)
Reactie plaatsen
Reacties